Program politic A.D.V.

PREAMBUL

Necesitatea unei schimbări

Modul în care cetățeanul român este tratat astăzi chiar de către instituțiile create de către cetățeni, reclamă o schimbare în modul în care sistemul funcționează. O schimbare nu numai de suprafață ci profundă, a întregului sistem. Oamenii care aleg să ia parte la sistemul politic nu sunt întotdeauna de cea mai bună calitate și chiar dacă ar fi fost pentru a ajunge să conteze trebuie să se integreze, să devină parte din sistem. Sistemul a dobândit viață proprie și reacționează ca un organism viu, protejându-se împotriva oricăror încercări de schimbare. Anii de comunism și-au lăsat amprenta asupra generațiilor care i-au trăit, lipsa unei legi care să interzică tuturor fostelor cadre din sistemul comunist, să mai ia parte la viața publică, a făcut ca politica să fie inundată de persoane care au fost beneficiare a sistemului comunist, de foști membrii ai securității care în foarte scurt timp au construit  sistemul actual în care aceștia profită de pe urma sistemului. Cetățenii sunt amăgiți, păcăliți și înșelați de aceste persoane și de urmașii acestora prin toate mijloacele moderne. Efectul rezultat este un stat clientelar, în care dreapta dă mâna cu stânga și împreună se spală reciproc, birocratizarea excesivă, intervenția brutală și la comandă politică a instituțiilor statului

Politicile liberale precum și cele sociale s-au dovedit ineficiente astfel cum au fost puse în practică de către actualele partide politice astfel că este necesară regândirea sistemului, apariția unui partid antisistem fiind necesară.

Renunțarea la sistemul de cumpărare a voturilor, renunțarea la personajele care parazitează sistemul politic în beneficiul propriu, renunțarea la sistemul bugetar represiv și supradimensionat existent, condamnarea înțelegerilor transpartinice, transparența finanțărilor campaniilor electorale, punerea instituțiilor  în slujba cetățenilor, sprijinirea reală a dezvoltării intreprinderilor mici și mijlocii, stoparea emigrării tinerilor și readucerea în țară  a acestora, pe cât posibil, stimularea asocierii persoanelor fizice sau juridice deținătoare de terenuri agricole și modernizarea agriculturii, simplificarea la minimum a procedurilor în vederea accesării fondurilor europene și naționale, crearea unei infrastructuri moderne conforme cu nevoile secolului în care trăim, toate acestea trebuie să constituie prioritate. Măsurile menționate sunt necesare pentru ridicarea nivelului de trai, pentru restabilirea demnității cetățenilor și redobândirea încrederii în statul român și instituțiile acestuia.

CAPITOLUL I – ECONOMIA

Prezentul program economic are la bază multiple discuții cu oamenii care muncesc in momentul de față cu sistemul fiscal si managerial actual, practicat în Romania.

Am inceput prin a analiza sistemul de taxare, sitemul de declarare, sitemul de colectare cu intreg mecanismul său precum și analiza punctelor de vedere a celor care muncesc cu aceste sisteme, atat cu angajați în cadrul sistemului de colectare cât și cu reprezentanți ai societăților comerciale care sunt supuse sitemului.

La finalul discuțiilor, analizând in paralel toate opinile exprimate de către  persoane din toate sferele si aflate de ambele părți ale baricadei fiscale, am ajuns la concluzia că sistemul fiscal și economic practicat este neperformant, distructiv și necesită schimbări majore de formă si fond.

ADV consideră că trebuie infiintat de urgență un portal unde toți specialistii din tară, reprezentanti ai societatilor comerciale, economisti, juristi, dar si reprezentanți ai instituțiilor statului, utilizatori frecventi a sistemului fiscal actual, să poată să exprime propria viziune despre ce nu funcționează în cadrul sistemului precum și soluția propusă de persoana respectivă astfel încât, analizând opiniile utilizatorilor din toată țara, sistemul să poată fi perfecționat. Considerăm că persoana îndrituită să indice ce nu funcționează și cum ar trebui să funcționeze, este utilizatorul final, cel care suferă repercursiunile funcționării dezastruoase a sistemului actual si nu un grup restrâns de politicieni care au gândit actualul sistem după interesele și viziunea lor, neanalizând și nesolicitând opinile utilizatorilor.

Prima concluzie la care am ajuns este ca legislatia economica in vigoare este stufoasă, neprietenoasă, greu de înțeles și de cele mai multe ori legea se poate interpreta diferit în funcție de buna dispoziție a funcționarului. Am incercat să găsim o instituție sau o societate privata care să-și asume un răspuns la o problemă de interpretare legislativa si am ramas suprinsi că absolut nimeni, nici chiar Ministerul de Finanțe nu î-și asumă răspunsurile și interpretările proprii asupra legislației, răspunzând în binecunoscutul deja stil birocratic: ”un alt funcționar care poate la un moment dat să efectueze un control asupra aceleasi probleme sa aiba o viziune diversa fata de cea enuntata de catre Minister” răspuns primit la adresarea unei întrebări simple aduse in discutie de catre un contribuabil.

A doua concluzie porneste de la crezul nostru conform caruia o economie sanatoasa este o economie cu un mediu de afaceri prietenos si cu o dezvoltare pe sectorul intreprinderi mici si mijlocii. In analiza noastra am observat ca intreprinderile mici si mijlocii, care ar trebui sa fie motorul principal al economiei, sunt cele care sufera cel mai mult in actualul sitem. Sistemul declarativ la care sunt supuse aceste societati este unul infernal, fara logica si fara coerenta.   

Necesitatea unei schimbari majore de viziune asupra economiei au reiesit din discutiile avute cu toate partile care utilizeaza acest sistem. Nu am gasit nici o persoana cu care sa discutam despre schimbarea sistemului, care sa ne spuna cert ca prezentul cadru este bun si performant, toti fiind de acord ca acesta trebuie schimbat.

Masuri concrete de stimulare a economiei:

  • mentinerea in functiune a actualului sitem de impozitare a microintreprinderilor prin aplicarea unui procent asupra cifrei de afaceri. Consideram ca procentul de 3% este avantajos atat pentru stat cat si pentru contribuabili. In opinia noastra plafonul pana la cre trebuie aplicat prezentul sitem de impozitare este 100.000 euro pe an, nerecalculat pentru intreprinderile nou infiintate si lasand optiunea de a opta pentru alt sistem de impozitare oricand doreste in timpul unui an fiscal. Astfel, contribuabilul va calcula si va opta pentru plata oricarui tip de impozit doreste, nefiind obligat sa achite un impozit pe cifra de afaceri daca afacerea lui nu se preteaza la acest tip de impozitare.
  • pentru societatile care au o cifra de afaceri mai mare de 100.000 euro consideram ca este justa impozitarea profitului cu procentul de  16%. In cazul acestui tip de impozit dorim sa precizam ca legislatia este foarte stufoasa in ceea ce priveste deductibilitatea cheltuielilor. Acestui tip de contribuabil trebuie sa ii se ofere posibilitatea de a deduce cheltuielile juste ale societatii prin reguli simpliste, nu stufoase. In momentul de fata, statul prin reprezentantii sai efectueaza controale la acst tip de contribuabil  stabilind sume enorme ca impozit, tva si penalizari datorita faptului ca regulile de deducere a cheltuielilor nu sunt clare si explicate. Ca exeplu prezentam situatia dicutata cu diversi contribuabili care au avut multe cheltuieli considerate nedeductibile pentru faptul ca factura de cheltuieli a fost semnata de sotia administratorului ( care nu este salariata in societate). Putem continua la nesfarsit cu exemplele stupide prezentate de catre persoanele cu care am discutat dar nu are sens deoarece toata lumea stie despre aceste lucruri. Cert este ca legislatia trebuie schimbata, reanalizata partea de deductibilitate a cheltuielilor si a tva in cadrul societatilor.
  • Dorim aplicarea unui TVA de 20% precum si unui TVA de 10 % la alimente. Consideram ca trebuie lucrat la legislatia privind deductibilitatea tva in cadrul societatilor comerciale. Regulile de deductibilitate trebuiesc sa fie clare pentru toatra lumea. In prezent regulile de deductibilitate sunt interpretabile si neclare
  • dorim o impozitare a dividendului cu 5%, impozitare care va duce la crestere economica prin noi investitii in economie. Dorim sa cream un sistem de ridicare a dividendelor in avans, in cursul anului pentru anul in curs, in limita a 75% din profitul net al societatii calculat la fiecare 3 luni, concomitent cu obligativitatea de a repune fondurile in societate in situatia in care la finalul anului fiscal agentul economic a ridicat dividend suplimentar.
  • o masura foarte importanta de luat este declararea averilor tuturor cetatenilor statului, astfel incat sa existe un punct zero de pornire de la care individul, persoana angajata, pensionara, intreprinzator sau somer declara toata averea pe care o detine la momentul prezent. In acest moment statul cere in diverse declaratii ale administratorilor si asocitilor sumele cu care au imprumutat societatile lor, fapt pe care il consideram stupid atata vreme cat individul din Romania nu a declarat niciodata averea sa fiscului. Consideram ca este foarte important sa fie implementat cat mai curand posibil sitemul de declarare individual  al averilor detinute, considerand momentul declararii momentul zero. Astfel economia romaneasca are un punct important de start in lupta cu coruptia si evaziunea fiscala.
  • Este foarte importatnt ca toate institutiile sa fie integrate intr-un sitem unic informatic, cu acces la o baza de date comuna pe tara care sa permita cunosterea generala a starii unei persoane sau societati comerciale. Lipsa acestui sitstem genereaza in acest moment un haos in lumea intreprinzatorilor. Tot ceea ce se intampla la ORC trebuie dublat la fiecare institutie in parte de cate o declaratie, copii dupa toate documentele precum si cateva in plus pe care fiecare institutie le cere. In aceste conditii intreprinzatorul este pus in situatia de a administra societatea in vederea evitarii amenzilor primite daca uita sa depuna o declaratie si nu in vederea realizarii de profituri pentru societate. Prin unificarea datelor la nivel national aceste probleme birocratice disper, institutia care doreste acceseaza datele din sitemul creat si vede ca o societate comeciala a deschis un punct de lucru, a schimbat sediul societatii, a cesionat partile unui alt asiciat etc iar daca considere necesar poate contacta societatea in vederea unor clarificari suplimentare.
  • Un punct foarte important in cadrul dezvoltarii si modernizarii economiei este atribuirea obligatorie la infiintare societatilor a unei adrese electronice oficiale de contact astfel incat statul si contribuabilul sa nu mai fie obligat sa trimita tone de hartie, cu costuri foarte mari. Aceasta adresa electronica oficila de contact a societatii este foarte importanta deoarece scuteste statul si contribuabilul de cheltuieli nejustificate privind transmiterea de informari sau cereri bilaterale. In discutia cu intreprinzatorii economici toti au adus in discutie faptul ca scrisorile de la institutile de stat ajung tarziu sau nu ajund, nu sunt clare si precise. Un astfel de sistem deschide orizontul unei colaborari eficiente intre stat si intreprinzator fara a fi obligati sa folosim tone de hartie, salariati ai statului care indosariaza si lipesc plicuri, administratori care lasa firma si pleaca la posta sa ridice cate 2 scrisori in fiecare zi.  
  • Consideram foarte important crearea unui sitem de capitalizare obligatorie a societatilor comerciale. In acest moment capitalul social minim este 200 lei. Aceasta valoarea a capitalului este justa deoarece astfel oricine doreste poate sa deschida o societate comerciala. Insa nu consideram just ca o societate comerciala care are capital social 200 lei, sa fie lasata sa faca pierderi consecutive ani de zile, inregistrand astfel capital propriu negativ. Consideram ca trebuiesc stabilite, functie de domenile de activitate si de codurile CAEN in care o societate activeaza, perioadele de timp in care o societate poate inregistra capital propriu negativ. Dupa trecerea acestei perioade de timp este necesar sa cerem societatilor comerciale sa detina un capital propriu pozitiv, iar daca la finalul anului acest lucru nu se intapla sa existe o perioada fixa de 6 luni, timp in care societatea trebuie sa ajusteze capitalul propriu astfel incat acesta sa aiba o valoare pozitiva.
  • Din analiza noastra in ceea ce priveste relatia foarte importanta dintre societati si Ministerul de Finante am ajuns la concluzia ca relatia este dezastruoasa. Consideram important ca fiecare administrator sa fie informat cu privire la modul de stingere a datoriilor societatii. Consideram important ca societatea sa aiba acces on line la fisa rol a societatii. Consideram foarte important schimbarea sistemului de incasare prin distributie in fisa rol a sumelor astfel incat nu este respectat principiul transparentei. Un intreprinzator trebuie sa poata distribui el insusi, daca doreste, sumele in fisa rol a societatii. Fisa rol a societatii trebuie sa fie usor de inteles, simplu de gestionat si sa aplice in totalitate principiul transpatrentei.

Schimbarea aparatului birocratic:

1) Administraţia publică centrală trebuie redusă la un nivel minimal prin:

-Reducerea numărului de ministere la opt: Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Agriculturii, Ministerul de Interne, Ministerul Economiei, Ministerul Educației și Culturii, Ministerul  Sănătății, Ministerul Mediului și Ministerul de Justiție

-Desfințarea agențiilor și a altor structuri parazitare a cărei singură competență este aceea de eliberare de acorduri și avize;

– Implementarea sistemelor electronice de comunicare și obligativitatea creării bazelor de date în format electronic pentru accesarea facilă de către cetățean;

– Transferul competențelor tuturor  structurilor de la nivelul central la cel local în aplicarea principiului descentralizării;

-Desfințarea prefecturilor și înființarea unor birouri unice care să aibă atribuții stricte și clare, altele decât acelea de supraveghere și control al administrațiilor locale.

2) Restructurarea administraţiei publice locale

– Implementarea sistemelor electronice de comunicare și obligativitatea creării bazelor de date în format electronic pentru accesarea facilă de către cetățean;

-Desfiinţarea structurilor deconcentrate.  Atribuţiile lor vor fi integral transferate autorităţilor locale;

– Profesionalizarea personalului bugetar odată cu reducerea drastică a posturilor. Liberalizarea salarizării în funcție de posibilitățile fiecărei administrații dar fără subvenționarea de la bugetul central;

B . Eficientizarea cheltuielilor publice:

1) Modificarea legislației privind achizițiile publice. Schimbarea regulilor privind achizițiile directe pentru evitarea alocării banilor publici clientelei politice;

2) Afișarea tuturor achizițiilor efectuate de autoritățile publice cu publicarea datelor semnificative cum ar fi denumirea societăților beneficiare al banului public;

3) Obligativitatea supravegherii efective a tuturor lucrărilor derulate și responsabilizarea persoanelor responsabile cu supravegherea;

4) Plata în termenul stabilit a tuturor datoriilor publice fără nici un fel de întârziere astfel încât agenții economici să se bucure de predictibilitate și stabilitate;

  1. Creşterea absorbţiei fondurilor europene

Una din cele mai mari probleme cu care se confruntă România, este rata de absorbție  foarte scăzută a fondurilor europene. Vina aparține în exclusivitate instituțiilor statului și funcționarilor din aceste instituții. Birocrația excesivă documentațiile alambicate și instrucțiunile emise de organismele care se ocupă cu fondurile europene, fac aproape imposibilă accesarea fondurilor fără a apela la persoane potrivite. În acest fel persoanele care cu adevărat au nevoie de aceste fonduri și care nu vizează fraudarea lor, nu au acces la bani.

Pentru combaterea fenomenului fiecare județ va avea obligatia sa aiba un centru specializat pentru scrierea proiectelor care vizeaza accesarea fondurilor europene. Aceste centre vor  fi la dispozitia publicului si vor avea, ca atributii, indrumarea, asistarea si participarea la scrierea proiectelor pentru toate persoanele doritoare. Castigurile angajatilor centrului vor fi corelate cu nivelul fondurilor atrase. Relatia cu institutiile la care se depun aceste proiecte va fi realizata tot de catre angajatii centrelor.

Se vor instituii sanctiuni pentru angajatii institutiilor implicate in accesarea fondurilor europene din culpa carora nu pot fi accesate aceste fonduri. Se va considera culpa angajatului si excesul de zel si/sau solicitarea prea multor documente inutile.

CAPITOLUL 2 – ADMINISTRAȚIA ȘI AFACERILE INTERNE

ADMINISTRAȚIA

Încă de la Revoluție, a fost creat un sistem care deservește în exclusivitate politicienii și clientele politica, un sistem care a fost atat de bine pus la punct încât astăzi apare ca fiind indestructibil. Au fost create ministere, agenții, regii și alte structuri doar pentru a satisface politicul, pentru a fi create posturi care să fie ocupate de persoane care au deservit partidul și care să răspundă la solicitările aceluiași partid. ADV are ca filozofie principală și motiv al existenței  sale punerea statului român în slujba cetățeanului iar pentru a ajunge la cetățean sistemul trebuie schimbat în totalitate. Modernizarea sistemului a fost promisă de fiecare politician în parte dar niciunul nu a avut curajul să recunoască că sistemul i-a învins sau i-a integrat. ADV nu dorește modernizarea sistemului ci distrugerea lui și înlocuirea cu unul nou, complet informatizat, permanent la dispozitia cetățeanului.

ADV își propune atingerea acestui obiectiv prin următoarele măsuri:

  1. structura Guvernului trebuie redimensionată la un număr minim de ministere;
  2. parlamentul trebuie să rămână bicameral dar numărul parlamentarilor trebuie redus la maximum 250 aleși;
  3. agențiile trebuiesc desfințate ca și personalități juridice distincte la fel toate structurile birocratice;
  4. descentralizarea și transmiterea responsabilităților de la nivel central la nivel regional și  local cu respectarea statutului de stat naţional, suveran și independent, unitar și indivizibil;
  5. fiecare minister va avea un corp de control în subordine care va face verificările necesare expres și limitativ în aria de activitate;
  6. fiecare județ va avea în aparatul propriu o structură pentru verificarea conformității activităților din jurisdicție, cu legislația aplicabilă. Se vor elimina avizele scrise necesare în construcții, la iițierea activității societăților comerciale și în alte domenii, aceste avize fiind înlocuite cu obligativitatea funcționarilor de a vizita punctele de interes în perioade prestabilite sau la faze determinante, urmând ca aceștia să ia măsurile ce se impun de îndată;
  7. responsabilizarea funcționarilor atât pentru lipsa de activitate cât și pentru refuzul de a soluționa problemele comunității prin invocarea unor prevederi legale inaplicabile sau prin solicitarea unor documente care exced cadrului legal sau necesitățile. Datorită luptei împotriva corupției s-a ajuns la situația în care instituțiile sunt într-un blocaj funcțional. Personalul nu dorește să își mai asume răspunderea pentru niciun fel de soluție administrativă astfel că solicitările sau necesitățile comunității sunt pasate instanțelor judecătorești. Pentru deblocarea situației legislația va fi modificată astfel încât funcționarii publici vor fi exonerați de răspundere pentru faptele lor atât timp cât aceste acțiuni nu au fost influențate de către persoanele interesate , funcționarul nu a obținut un avantaj de orice fel de pe urma acțiunii sale sau nu acționat cu rea credință și a încălcat în mod flagrant legea;
  8. eliberarea mediului de afaceri de sub povara și teroarea controalelor a zeci de instituții. Controalele vor putea făcute odată la 4 ani sau la data depunerii cererii de intrare în insolvență. Doar în cazul abaterilor flagrante se vor putea face controale în afara termenelor stabilite. La rândul său mediul de afaceri trebuie responsabilizat prin instituirea unor pedepse sporite pentru anumite abateri. Instituirea unor masuri pentru înființarea societăților comerciale.

Personalul bugetar trebuie, în mod obligatoriu, să fie recalificat astfel încât să poată face față în mod profesionist solicitărilor cetățenilor. Primirea în rândul funcționarilor publici a unor persoane fără niciun fel de calificare și fără ca acestea să trecă prin cursuri care să îi pregătească pentru activitatea pe care urmează să o desfășoare, coroborat cu migrarea funcționarilor către mediul privat care a avut loc odată cu tăierile de salarii din sistem, au dus la deprofesionalizarea acută a personalului. Trebuie ca angajații bugetari să învețe modul în care să relaționeze cu cetățenii și să se înțeleagă că îndeplinirea unui serviciu public are cu el o responsabilitate aparte.

Afaceri interne

Afacerile interne sau ca principal obiectiv siguranța cetățenilor. În contextul actual, rețelele de trafic de persoane și trafic de droguri, au cunoscut o dezvoltare accelerată ceea ce necesită o atenție deosebită din partea instituțiilor de specialitate.

Pentru asigurarea siguranței cetățenilor și integrității acestora este necesară o abordare directă a fenomenului emigrației din țările arabe. România se află direct pe una din rutele de tranzit ale emigranților și poate deveni foarte ușor o țară de destinație. Un astfel de fenomen poate pune în pericol siguranța cetățenilor.

Serviciul Român de Informații trebuie să se ocupe în mod prioritar de fenomenul traficului de persoane și de monitorizarea persoanelor provenind din țările arabe aici discutând și de persoanele care vin cu scop declarat de a studia la diverse forme de învățământ. Va fi prevenită formarea oricăror structuri extremiste care să pună în pericol ordinea publică.  

Traficul de droguri reprezintă un pericol pentru tinerii din școli atfel că va deveni o prioritate activitatea de prevenire a traficului și consumului de droguri.

Prezența vizuală a polițiștilor în locurile publice trebuie să fie mai pregnantă pentru descurajarea comportamentelor agresive și sporirea sentimentului de siguranță pe care cetățeanul îl simte.

CAPITOLUL 3 – JUSTIȚIA

Puterea juridică trebuie așezată acolo unde îi este locul, la nivel de egalitate cu puterea legislativă și cu puterea executivă. Astăzi Justiția încearcă să arate că este independentă și că și-a luat menirea în serios dar, în mod evident, există pârghii ale celorlalte puteri, de a o supune. Justiției îi trebuie acordată libertatea de a se organiza după propriile reguli, judecătorii la Curtea Constituțională trebuie să fie aleși doar de către cei din interiorul profesiei și persoane care au activat în domeniu nu trebuie ca aceștia să fie numiți de Președinte, de către Parlament deoarece aceasta este o imixtiune clară și un mijloc de coerciție asupra întregului sistem.

Pe de altă parte cei care fac parte din sistemul juridic și din justiție trebuie să fie egalii celor din sistemul legislativ și executiv fiind obligatorie promovarea unui act normativ care să stabilească norme clare privind răspunderea judecătorească. Toate celelalte persoane retribuite din fonduri publice răspund pentru activitatea lor astfel că, este normal, ca și sistemul juridic să își asume răspunderea pentru activitatea prestată.

Justiţia trebuie să facă pasul în secolul XXI astfel că e necesară completa informatizare a sistemului, asigurarea transparenței acestuia precum și instituirea unor măsuri procedurale eficiente, în conformitate cu poibilitățile tehnice asigurate. Pentru acest obiectiv este necesară finanțarea sistemului, finanțare care se poate face prin încasarea taxelor judiciare de timbru direct în contul  Ministerului justiției. Pe de altă parte se impune corelarea valorii taxelor judiciare de timbru cu veniturile justițiabililor, actuala metodologie de calcul a acestor taxe fiind restrictivă, împiedicând accesul la justiție a petenților.

Degrevarea intanțelor judecătorești este un alt obiectiv al Alternativei De Vest, această degrevare se poate face prin promovarea instituției medierii. Medierea trebuie absorbită în sistemul judecătoresc și transformată în parte integrantă a acestuia astfel că, cea mai mare parte a litigiilor să treacă prin filtrul medierii ca prim grad procesual.   

CAPITOLUL 4 – EDUCAȚIA NAȚIONALĂ

“Educatia este cea mai puternica arma pe care o poti folosi pentru a schimba lumea”. Nelson Mandela.

Din anul 1995, când s-a elaborat prima lege a invățământului si până azi, actul normativ a fost modificat de 61 de ori  prin diverse acte legislative. Miniştrii care au trecut mai mult sau mai puțin efemer, la conducerea Ministerului Educaţiei au adus cel puţin câte o schimbare. Miniștrii care s-au perindat pe la conducerea Ministerului Educatiei ,  au modificat după viziunea proprie sau interesele de moment ale grupului pe care îl reprezenta intr-un fel sau altul, această lege fundamentală pentru orice stat de drept

In 2001, s-a introdus repartizarea computerizată în vederea admiterii în învăţământul liceal şi profesional, extinderea învăţământului obligatoriu de la 8 la 10 clase, reorganizarea examenului naţional de Capacitate prin susţinerea acestuia într-o singură sesiune, inclusiv prin atribuirea unei noi denumiri: teste naţionale.

A urmat la Ministerul Educaţiei un alt ministru , care a  revizuit curriculumul pentru ciclul primar şi gimnazial şi a introdus repartizarea computerizată pentru cadrele didactice participante la concursul de titluarizare.

Un alt ministru a promovat o nouă lege a educaţiei care a adus schimbări mari în sistem. Principalele prevederi ale acestei legi, valabile şi astăzi, sunt: introducerea evaluărilor periodice şi includerea clasei a IX-a în gimnaziu, introducerea învăţământului obligatoriu de 10 clase, care cuprinde învăţământul primar şi gimnazial, obligativitatea ca învăţătorii să aibă studii superioare, iar profesorii să urmeze un master didactic.

Legea din 2011 a fost modificată de trei ori prin ordonanţă de urgenţă. Prima modificare a fost adusă de un ministru în scurtul mandat din 2012, când  a fost reintrodusă prevederea prin care  rectorii universităţilor pot ocupa şi funcţii ca cea de parlamentar şi de demnitate publică, cu excepţia membrilor Executivului şi a secretarilor de stat, fără să fie în incompatibilitate.

Tot atunci a fost introdusă prevederea prin care profesorii universitari să poată coordona la doctorat oricâţi studenţi-doctoranzi aprobă senatul universitar, şi nu numai  8 studenţi/profesor, aşa cum prevedea legea. De asemenea, cei care sunt în conducerea unui partid politic vor putea ocupa şi funcţia de rector.

O altă modificare importantă la lege a fost adusă de un ministru în decembrie 2013, când, printr-o nouă ordonanţă de urgenţă s-a decis ca în cadrul liceului să se integreze clasa a IX-a iar durata învăţământului obligatoriu a crescut de la de la 10 la 11 ani, fiind obligatoriu invatamanul din clasa pregătitoare pana in clasa a X a.Tot același ministru a mai adus modificări importante în iunie 2014, când printr-o ordonanţă de urgenţă au fost aprobate  97 de modificări aduse atât învăţământului preuniversitar, cât şi celui superior. Printre acestea sunt: doctoranzii urmează şcoala şi la fără frecvenţă, Ministerul Educaţiei poate organiza bacalaureatul în trei sesiuni de examen, iar primarul participă la Consiliul de Administraţie al şcolii.

Modificările repetate, au făcut ca actul normativ să fie unul fără nicio aplicabilitate reală, o reglementare ciuntită, lipsită de viziune, concentrată pe prezent când un astfel de edict ar trebui să pregătească viitorul, să ofere generațiilor viitoare o pregătire reală pentru aspectele cu care se vor confrunta în momentul în care actul de învățământ își încheie menirea.

S-a ajuns ca in  anul 2015, rata promovabilitatii la examenul de capacitate si bacalaureat să fie in continuă scădere de la an la an, cu mii de unități școlare care încep anul școlar fără autorizații de funcționare , fără școli profesionale , cu aceași curiculă învechită bazată pe învățătul mecanic , bazat pe asimilare cantitativă, fără discernământ, fără a se ține cont de cel mai important element, elementul care a generat necesitatea existenței unui cadru educațional instituționalizat: INDIVIDUL.

În actualul sistem,  elevul sau studentul este tratat ca marfă, orientarea profesională, lipseşte cu desăvârșire, rezultatele fiind dezastruoase. Investitorii duc lipsă de forță de muncă calificată, tinerii doctori părăsesc România, la prima ofertă pe care o au peste hotare, specialiștii în toate domeniile lipsesc, sistemul public este prizonierul funcționarului pregătit la rândul său de un sistem de învățământ bolnav. Sumele investite de Statul Român în pregătirea profesională a medicilor, inginerilor, economiștilor și a altor categorii profesionale sunt bani pierduți întrucât cei care au posibilitatea, părăsesc granițele țării, în timp ce, o altă parte din absolvenți, nu sunt pregătiți, în mod real, pentru ceea ce presupune meseria pe care au ales-o. Sistemul de învățamânt actual este un sistem bolnav, un cerc vicios în care copiii noștrii sunt captivi fără orizont și fără speranță.     

Alternativa De Vest susține modernizarea sistemului de învățământ, aducerea acestuia în secolul XXI, flexibilizarea programei școlare, transferarea atenției către beneficiarul sistemului educațional și adaptarea la nevoile fiecărei persoane în parte. Pentru aceasta ADV are ca țintă următoarele:

  1. Învățământul obligatoriu de XII clase;
  2. depolitizarea sistemului de invatamant, toti directorii de școli si inspectorilor școlari le va fi interzisă orice afiliere politică sub sancțiunea excluderii definitive din învățământ. Deasemenea aceștia vor fi protejați de influențele politice prin inserarea în legea învățământului a unei sancțiuni penale pentru orice persoană care încearcă să coopteze sau să determine persoanele mai sus menționate, să devină membru sau simpatizant al unui partid politic.
  3. reformarea  curiculei școlare, care are la bază învățământul mecanic , renunțarea la această formă de învățământ și trecerea la un invățământ bazat pe creativitate, inventivitate, socializare, inițiative, discuții libere, crearea de clase mixte, unde copiii învață lucruri de care sunt pasionați.
  4. reducerea masivă a programei școlare prin orientarea și specializarea beneficiarului sistemului de educație, cât mai timpuriu posibil;
  5. Introducerea din clasa a-IX-a  a ”orei la teatru” astfel ca tinerii să ia contact cu marile opere puse in scenă.
  6. introducerea orei de educatie sexuala obligatorie cu simpla motivație că România ocupă primul loc in Europa la avorturi si sarcini nedorite, la adolescente pana in 18 ani.
  7. ora de religie să fie facultativă fără a mai completa diferite cereri sau a-și exprima opțiune în scris, doar cine vrea participă, fără repercusiuni ulterioare.
  8. incurajarea creșterii numărului de ore petrecute în aer liber sau pe terenul de sport.  
  9. finanțarea eficientă a educaţiei. Pe langa finantarea de la stat ADV propune ca școlile sa poată fi finanțate și de domeniul privat, prin finanțări deductibile, mai exact cei 2 % din profit sau prin donatii.  2500 unități de învățământ la nivel național, nu au  autorizație de funcționare la începutul acestui an școlar (2015). Aceste unităţi nu au grupuri sanitare, apa curentă sau curent . Pentru o mai buna eficientizare a acestor unitati de invățământ, ADV propune un proiect prin care primăriile care au în subordine aceste unități să fie obligate prin lege, a le renova , întreţine și dota , cu maximă prioritate până la începerea următorului an școlar.
  10. investitii private in cercetare si inovatie . Economia creste prin inovatie in tehnologie si cercetare , sectorul privat prebuie implicat si incurajat sa investeasca in cercetare . In locul institutiilor bugetare de cercetare , paguboase si neproductive se pot dezvolta centre de cercetare pe langa universitati. Persoanele private pot fi încurajate să investească in aceste centre de cercetare unde vor fi implicați și studenți iar rezultatele finale ale cercetării să aparțină respectivei persoane pe o perioadă de timp prestabilită.
  11. Educatia europeana .Introducerea de ore de educatie europeana si spirit civic , unde se promoveaza valorile europene si cultura europeana.
  12. Introducerea orelor de circulatie rutiera . de prim ajutor si simulare a incendiilor . Toate aceste ore se vor face in prezenta organelor abilitate care reprezinta aceste institutii.

Cultura

Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală (INCFC) a realizat si publicat “Barometrul de Consum Cultural “.Rezultatele acestui studiu, care se revendică a fi cea mai importantă analiză statistică a sectorului cultural din România, sunt de-a dreptul bulversante. 63% din populaţia României nu merge niciodată la teatru,  79,2% dintre respondenţi nu au fost în biblioteci pentru a citi, 80,6% din populaţie declară că nu merge la evenimente muzicale specifice activităţii filarmonicilor, 24% dintre români consideră cultura ca fiind „nu prea importantă”. Dacă adăugăm la această statitică şi datele Eurostat care la nivelul anului 2013 arătau că doar 51% dintre români citiseră o carte în ultimul an vom avea o imagine de ansamblu deloc inbucuratoare asupra consumului de cultură din România.

ADV va sustine si proteja dreptul de proprietate intelectuala.

  1. a)   Având în vedere numărul foarte redus al cetățenilor care frecventează teatrele , evenimente muzicale specifice activităţii filarmonicilor , propunem acordarea de vouchere odata la 6 luni pentru a beneficia gratuit de spectacole de operă și teatru.
  2. b)  Demararea de proiecte pe fonduri pentru reabiliatrea teatrelor , cinematografelor , cetăților , castelelor , a unor statui , a muzeelor și introducerea lor în circuitul turistic prin promovarea acestor obiective .
  3. c)  Teatrele , muzeele , cinematografele , cetățile , să fie în subordinea unităților administrativ teritoriale pe raza cărora sunt situate.
  4. d)   Susținerea și încurajarea tradițiilor populare.
  5. e)   Promovarea culturii romanesti in strainatate.

Cultele

ADV sustine libertatea de exprimare religioasa si nimeni nu trebuie persecutat in vreun fel din cauza credinţei , necredinţei sau religiei sale.

ADV doreste ca statul sa nu mai acorde finantare de orice fel pentru niciun cult sau religie .

Orice activitate a oricărui cult  care este generatoare de profit, de la vânzarea de lumânări , vânzarea de icoane de tot felul ,excursii cu temă religioasă sau de orice fel, taxe impuse pe servicii religioase, trebuie fiscalizate si  impozitate , mai mult, orice proprietăți ale oricaror culte din România a căror folosință este împrumutată, trebuiesc impozitate.

Sunt scutite de la plata taxelor și impozitelor lăcașurile de cult, monumente istorice lăcașurile, proprietatea cultelor care funcționează ca și centre sociale, la care oamenii săraci pot să vină să ia masa, sau să înopteze dacă nu au un adăpost.

CAPITOLUL 5 – SĂNĂTATEA

Sistemul de sănătate este unul dintre cele mai văduvite sisteme, fiind victima subfinanțării, a intereselor politice și de grup, dar mai presus de toate confruntându-se cu un permanent asalt asupra personalului calificat. Doctorii, asistentele sunt recrutați asidu de spitale din afara granițelor țării astfel că am ajuns ca azi, sistemul să funcționeze cu personal slab calificat și în număr insuficient, pe salarii mici, cu medicamentație scumpă. ADV își propune următoarele măsuri:

  1. Servicii medicale de baza in mod permanent, la nivel calitativ satisfacator pentru toti cetatenii, fara discriminari, sanatatea este un bun al tututor la care avem drept cu totii, indiferent de patura sociala, rasa, religie, etc.
  2. Intr-un sistem de sanatate, gen UPU, SMURD, ATI , in acordarea de PRIM AJUTOR , decizia medicului sa nu fie influentata sau impiedicata de interventia altor institutii sau secte religioase.
  3. Prea multa birocratie il impiedica pe medic sa acorde pacientului un consult de calitate, ceea ce poate sa atragă dupa sine o posibilă diagnosticare greșit
  4. Asigurarea necesarului de cadre medicale calificate, aparatura medicală și nu în ultimul rând medicație, pentru a efectua si a asigura acte medicale cu acuratețe
  5. Previzuirea si adaptarea in permanență a pachetului de servicii de bază având ca punct de plecare, prevederile ghidurilor si protocoalelor de practică medicală
  6. Implementarea și îmbunătățirea de programe naționale de sănătate atat in plan de prevenție cât și paleativ
  7. Asigurarea serviciilor de suport si consiliere psihologică pe secțiile de oncologie, hematologie, cardiologie, traumatologie, psihiatrie, etc.
  8. Existenta unui program unic, indiferent de specialitatea medicului, de monitorizare a stării de sănătate a pacienților, pentru a eficientiza serviciile medicale acordate

Cel mai important obiectiv pe care ADV și-l propune este stoparea migrației forței de muncă calificate din domeniu. Acest obiectiv poate fi atins prin stimularea pieței private furnizoare de servicii medicale, cooperarea între sistemul public și cel privat, fidelizarea cadrelor medicale prin creșterea succesivă, constantă și consistentă a  veniturilor acestora și prin stimularea mediului privat de sănătate în care personalul medical trebuie stimulat să se integreze.

CAPITOLUL 6 – AGRICULTURA

România are o suprafață agricolă utilizată în exploatațiile agricole, conform datelor Recensământului General Agricol din anul 2010, de 13,3 milioane de hectare, dintre care aproximativ 8,3 milioane de hectare sunt ocupate cu terenuri arabile. O problemă majoră reprezintă terenurile nelucrate.

Agricultura reprezintă una dintre ramurile importante ale economiei românești, aceasta împreună cu silvicultura si piscicultura formează 6% din Produsul Intern Brut. În comparație, în statele membre ale UE, ponderea acestora este de aproximativ 1,7%.

Dacă facem raportul dintre suprafața arabilă și numărul de locuitori, rezultă faptul că fiecărui locuitor din România îi revin aproximativ 0,41 ha de teren arabil, valoare superioară multor țari din Uniunea Europeană.

ADV consideră că agricultura trebuie sprijinită, aproape 30% din populație lucrând în acest domeniu. Producția agricolă din fiecare an este dependentă de vreme, astfel că trebuie trecut de la o agricultură de subzistență la o agricultură profitabilă, cu tehnici moderne. O altă problemă a acestui sector este evaziunea fiscală, evaluată la 2,5 miliarde de euro anual.

Susținerea agriculturii cu succes presupune o serie de măsuri prin care să schimbăm situația actuală:

  1. România trebuie să ceară Comisiei Europene ca subvenţiile să fie ridicate la un nivel european. Media în Uniunea Europeană este de 270-300 de euro / hectar astfel că și noi trebuie să beneficiem de același tratament.
  2. Dezvoltarea unui sistem de irigații, deoarece la ora actuală este un deficit de aproximativ 2,6 miliane de hectare neirigate.
  3. Încurajarea investiților majore în agricultură.
  4. Nivelul producției este departe de cel al Uniunii Europene, astfel că produsele din România sunt prezente în cantități mici, pe piața externă.
  5. Nivelul productivității este scăzut deoarece terenurile și forța de muncă sunt folosite sub potențialul lor economic. Apropape jumătate din suprafața agricolă este lucrată de exploatații de subzistență, care mențin productivitatea la un nivel scăzut.
  6. Divizarea suprafețelor agricole constituie un impediment major în dezvoltarea exploatațiilor eficiente și profitabile. Exploatațiile individuale au, în medie, 2.15 hectare, împărțite în 3.7 parcele, în timp ce  exploatațiile cu personalitate juridică exploatează în medie 269 de hectare, divizate în circa 9 parcele. Trebuie promovată legislația care să permită comasarea terenurilor inclusiv prin obligarea proprietarilor la schimbul de terenuri dacă aceasta ajută la dezvoltarea expoatațiilor.
  7. Fiecare unitate administrativ teritorială trebuie să înființeze centre în care produsele autohtone să fie promovate și comercializate.

CAPITOLUL 7 – INFRASTRUCTURA

Alternativa De Vest a inteles legatura directa intre nivelul de trai al cetateanului si infrastructura care il genereaza.

Bunăstarea economică a tuturor zonelor țării este posibilă numai după crearea unui sistem de transporturi care să răspundă pe termen lung, solicitărilor economiei pieței unice europene.

Fiind premisa pentru dezvoltarea durabilă a tuturor ramurilor economiei, in contextul actual, se impune ca infrastructura transporturilor  sa fie adusă la un nivel suficient, in regim de urgență.

Lipsa totala de viziune a clasei politice in asigurarea infrastructurii de transporturi post 1989, utilizarea fondurilor destinate construcţiei infrastructurii de tranporturi, pentru finanțarea campaniilor electorale precum si luarea deciziilor de neprofesioniști in domeniu, nu poate fi compensată doar de reformarea sistemului de construcție a infrastructurii de transporturi. Acesta trebuie schimbat în totalitate.

Alternativa De Vest consideră că pentru a putea avea o execuție clară, rapidă si eficientă a infrastructurii de transporturi este necesară adoptarea unei politici specifice. Politicile de construire, întreținere si dezvoltare a rețelelor de transporturi vor ține cont de nevoile viitoare și se vor raporta la integrarea economiei in piata unică europeană.

Revigorarea sitemului de transport feroviar si naval, adoptarea unor soluții de înlocuire a transportului rutier cu transport feroviar și naval, dezvoltarea infrastructurii de transport aerian sunt obiective ce trebuie sprijinite prin adoptarea unui cadru legislativ stimulativ.

Lipsa continuității programelor de construcție a infrastructurii de transporturi de la un an la altul, de la un guvern la altul, este o eroare pe care România nu și-o permite. Proiectele de finanțare și punerea în operă a tronsoanelor de autostrăzi vitale pentru economia țării trebuie săprimească putere de LEGE, cu aplicabilitate de la momentul intrării în vigoare și până la momentul realizării obiectivului pentru care au fost create.

Crearea cadrului instituţional și legislativ necesar fluidizării absorbției fondurilor europene destinate construirii infrastructurii de transporturi, precum și asigurarea fluxlui de execuție a infrastructurii fără ca acesta sa fie incetinit sau chiar stopat in unele cazuri de procesul de achiziție publică.

ADV va acorda o atenţie deosebită creării de noi locuri de muncă in perspectiva cheltuielilor bugetare importante pentru construcția de infrastructură de transporturi.

CAPITOLUL 8 – APĂRAREA NAȚIONALĂ

România ca și membră NATO are asigurată o oarecare securitate față de amenințările expansioniste ale puterilor străine. Cu toate acestea climatul mondial este unul nesigur care poate oricând suferii schimbări majore iar România este total nepregătită în fața oricărei amenințări. Este nevoie acută ca România să investească în apărare, iar ADV crede că țara noastră trebuie ca prin acțiunile sale să devină indispensabilă NATO.

Este incontestabil că România nu poate să contribuie cu armament sau trupe la un nivel la care NATO să considere țara noastră ca parte indispensabilă a alianței astfel că investiția noastră trebuie făcută în tehnologia de apărare. Pe această cale am putea devenii un exportator de siguranță și de stabilitate în regiune, NATO, SUA respectiv UE putând astfel devenii aliați permanenți și siguri ai țării noastre.  

Apropierea noastră de Rusia ne face să fim vulnerabili față de pretențiile acestei țări a cărei istoric arată foarte clar caracterul expansionist și dorința permanență de afirmare ca una din marile puteri pe plan mondial dar și pericolul pe care Rusia la reprezentat pentru vecinii săi. România trebuie să evite cu orice costuri, căderea sub influența rusească iar singurul mod de a evita acest eveniment este ca valoarea pentru NATO, SUA și UE  să fie peste acea pe care aceștia o pun pe relația lor cu Rusia.

Combaterea terorismului internaţional este unul din domeniile în care România trebuie să demonstreze importanța pe care o are astfel ca credibilitatea și statutul său să fie confirmat. Forțele dislocate în teatrele de operațiuni pentru combaterea terorismului, trebuie înzestrate și pregătite pe măsură. Prezența acestor forțe trebuie să fie constată și întotdeauna trebuie să fie apreciată la cel mai înat nivel prin calitatea activității desfășurate.

CAPITOLUL 9 – RELAȚIILE EXTERNE

Relațiile externe ale României trebuie să fie clare, ferme, lipsite de promiscuitate. SUA este cel mai important partener pe care România îl are iar fața de pretențiile Rusiei aceasta trebuie să rămână strategia pe termen îndelungat.

Relația România – Rusia : Rusia s-a dovedit de-a lungul istoriei un vecin cu intenții expansioniste, în permanență interesată de sfera sa de influență iar perioada petrecută sub influența eusă a fost de rău augur pentru România, cu efecte drastice care pot fi văzute și azi. În acest context relația cu Rusia trebuie să fie prudentă și să se bazeze strict pe schimburi comerciale și pe încercarea de recuperare a tezaurului românesc.  

Relația România – UE : România este membră a Uniunii Europene și trebuie să rămână membră a acestei structuri. Vocile României în Parlamentul  European trebuie să fie mai ferme și unite. România trebuie să se manifeste în permanență pro Europa dar o Europă unită cu cetățeni care au drepturi egale și nu ca cerșetori la ușile celorlalte națiuni componente a UE.

Relația România – SUA : Distanța fizică, politica și puterea militară a SUA fac din această țară cel mai bun aliat pentru România. Ca orice putere mondială, SUA urmăresc realizarea propriilor interese dar pentru România, interesele SUA nu reprezintă un risc. Alianța cu SUA poate garanta securitatea și integritatea teritorială a României precum și dezvoltarea democrației. Ca prim scop trebuie urmărită eliminarea regimului de vize impus românilor și intensificarea schimburilor comerciale.

Relația România – China: Chima este aliatul tradițional al Rusiei dar acastă țară a cunoscut cea mai rapidă dezvoltare economică din istorie. Rezultatul a fost capitalizarea investitorilor chinezi și expansiunea economică a acestora. România trebuie să valorifice potențialul chinez prin atragerea capitalului chinez. Un obiectiv secundar poate fi și dezvoltarea relațiilor politice între aceste țări dar România nu trebuie să iasă din limita relațiilor impusă de alianța sa cu SUA, NATO și UE.

Relația România – Orient: Relațiile cu Orientul trebuie, în mod obligatoriu, cultivate. Orientul poate constitui o piață de desfacere ideală pentru produsele românești dar prezintă și oportunități de investiții pentru industria petrolieră cu beneficii pe termen lung pentru România.